מד”א מציג: חיזוק משמעותי לזמן חירום

מד”א מציג: חיזוק משמעותי לזמן חירום

ארבע ניידות טיפול נמרץ ממוגנות ירי חדשות של מגן דוד אדום החלו לפעול באריאל, אפרת, עופרה וקרני שומרון.

השבוע החלו לפעול 4 ניידות טיפול נמרץ חדשות וייחודיות של מד״א, הממוגנת מפני ירי. 2 ניידות נתרמו באמצעות אגודת ידידי מד”א בישראל, הראשונה לזכרו של לוחם הימ”מ ופראמדיק מתנדב במד”א נעם רז ז”ל שנפל בפעילות מבצעית בגזרת ג’נין והשניה ע״י תורם שוויצרי שתומך בפעילות מד”א לאורך השנים. 2 ניידות נוספות נתרמו באמצעות אגודת ידידי מד”א בארצות הברית, האחת בהוקרה ׳לאנשים האמיצים באוקראינה׳, לאחר ששמעו כי מד”א תרם 4 אמבולנסים ממוגני ירי למערך הרפואי באוקראינה – הוחלט לחזק את מגן דוד אדום בתרומת ניידת טיפול נמרץ ממוגנת ירי והשנייה תרומת קרן משפחת ברמן במיאמי פלורידה.

צילום: דוברות מדא

4 הניידות החדישות, שכבר החלו לפעול עתידות לשרת את תושבי אריאל, אפרת, עופרה וקרני שומרון כמו גם את הצירים הראשיים והיישובים המקיפים אותם ולהציל את חייהם של רבים. הניידות מותאמות לטיפול בזירות מרוכבות כאשר קיים סיכון לצוותי מד”א.

מיגון הניידות החדישות מסוג מרצדס ספרינטר מבית כלמוביל תוכנן עפ”י הסטנדרטים הגבוהים ביותר וברמה הבינלאומית בהתאם לדרישות המחמירות ביותר של מד”א, יוצר ע”י חברת פלסן ראם הישראלית. מיגון הרכב מעניק לצוות ולמטופלים הגנה מקסימלית ומאפשר הגעה בטוחה של צוותי מד”א לזירת האירוע וטיפול תחת כל איום תוך שימוש ציוד טיפול נמרץ המתקדם ביותר. בניידת הותקנה מערכת טיהור אוויר וחיידקים אוטומטית, אשר מסייעת בשמירה על ביטחון ובריאות המטופלים והצוותים הרפואיים. הספק המנוע של הניידת הוא 1,950 סמ”ק, אורכה 5.92 מ’, רוחבה 2.02 מ’ גובהה 2.95 מ’ והיא שוקלת כ- 5.5 טונות.

סמנכ״ל מבצעים במד”א גיל מושקוביץ מסר: ״לאורך השנים היינו עדים לאירועים קשים בישובים בהן הוצבו הניידות ובצירי התנועה הסמוכים והניידות ממוגנות הירי האלו שמצטרפות לציי הרכבים המיוחדים של מד”א לא רק מסייעות להציל את חיי המטופלים אלא גם מאפשרות עבודה בסביבה ממוגנת לחובשים ולפראמדיקים בשטח שלא פעם חשופים לטיפול בתנאים מסכני חיים.”

מנכ”ל מד”א אלי בין הוסיף בהתרגשות: “אנו מברכים את התורמים הנכבדים שלנו ומודים להם על תרומתם הגדולה והלא מובנת מאליה – שתסייע להציל חיים ברחבי יהודה והשומרון. צוותי מד”א למודי ניסיון בטיפול בזירות פיגועים ואירועים קשים ולא פעם אף תחת אש וסיכון חיים. תרומתכם הגדולה תחזק את היכולת של מד”א לטפל ולסייע לחולים ופצועים בזירות מורכבת ביותר באמצעות ניידות חדישות עם יכולות רפואיות מן המתקדמות בעולם.”.

בריאות חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות גוש עציון והר חברון חדשות שומרון כתבה ראשית