דואר ישראל הורג את הסחר האלקטרוני בישראל

דואר ישראל הורג את הסחר האלקטרוני בישראל

ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת התכנסה לדון בנושא סחר אלקטרוני בקרב עסקים קטנים ובינוניים. עילי אבני, מומחה לסחר אלקטרוני בוועדת המדע והטכנולוגיה: דואר ישראל הורג את הסחר האלקטרוני בישראל.

אילוסטרציה.צילום עמיעד טאוב
אילוסטרציה.צילום עמיעד טאוב

וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, התכנסה במסגרת יום העסקים הקטנים והבינוניים לדיון בנושא סחר אלקטרוני. בוועדה, בה השתתפו בין היתר בעלי עסקים קטנים, נציגי דואר ישראל ונציגי התכנית “ישראל דיגיטלית”, נידונו היקפי הסחר האלקטרוני בישראל, והקשיים איתם נאלצים להתמודד בעלי העסקים, בכללן בעיות שמקורן בדואר ישראל.

יו”ר הוועדה ח”כ אורי מקלב: “מי שצופה קדימה מבין שהנושא של סחר אלקטרוני עומד לנגד עינינו. הדברים אינם נוגעים רק לאתרים מחול אלא נוגעים גם לייצור המקומי שלנו. יש להתמודד עם חסמים שונים כמו תפקוד מערך הדואר ואני מקווה שנהיה אנשי בשורה בהמשך”

עילי אבני, מומחה לסחר אלקטרוני ומנכ”ל חברת webscience.pro אמר בדיון כי: “חייבים לדבר על הפיל שבחדר. הדואר הורג את הסחר האלקטרוני בישראל. אנחנו יכולים להקים את אתרי הסחר המושקעים ביותר, עם טכנולוגיות המכירה הטובות ביותר, אבל אם הלקוח לא מקבל את המוצר הביתה, אין לזה שום ערך. לקוחות שלנו מספרים לנו שמוצרים פשוט לא מגיעים. אדם נכנס לאתר, מתלהב, קונה, וחודשיים אחר כך, במקרה הטוב, מקבל את זוג הנעליים או החולצה שהזמין.

מדינת ישראל היא מדינה קטנה. אין שום סיבה שסחורה מכל נקודה בארץ תגיע ביותר- 48- 72 שעות לכל נקודה אחרת. חשוב לציין- היום אין שום פתרון שילוח בעלויות הוגנות שמסוגל לשלוח מוצרים ללקוחות. המדינה לא צריכה לשלם כסף לעסקים. המדינה צריכה ליצור תשתיות- חשמל, אינטרנט, כבישים, וכן, דואר. הדואר לא מת. הוא אבן הראשה ביכולת שלנו לסחור באינטרנט, לשכלל את השוק ולהוריד את יוקר המחייה”.

עוד הוסיף אבני בדיון כי: “תכנית הסיוע לעסקים קטנים של ישראל דיגיטלית מלאה בכוונות טובות, אבל מדובר בניסיון ליבש את הים עם כפית. מדובר בתוכנית סיוע שאינה רלוונטית לכ- 90% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, המספקת הדרכות קצרות מידי וסכומים לא רלוונטיים לתמיכה בעסקים. במקום לחלק כספים שייעלמו בנבכי מערכת הפרסום של גוגל ופייסבוק ללא כל השפעה על המציאות, עדיף היה לתקצב הדרכות וייעוץ עסקי בכל רחבי הארץ. התפקיד שהמדינה צריכה לקחת בנושא הוא זה של פותחת הדלתות וספקית הידע ולא של המממנת. רוצים להיטיב כלכלית עם עסקים? הורידו את המיסים. רוצים לסייע לסחר אלקטרוני? תנו תמיכה, הדרכה וייעוץ.”

צרכנות