לראשונה בחופשת חנוכה הקרובה ייפתחו בתי הספר והגנים במשך חמישה ימים לפעילות חינוכית עשירה במסגרת הרפורמה של בנט לקיצור ימי החופשות. בתוך כך, צפויים להיפתח בתי הספר של החגים יפתחו ביום שלישי ה- 4 בדצמבר 2018(כ”ו בכסלו) וינעלו ביום שני ה- 10 בדצמבר 2018 (ב’ בטבת). בסך הכל צפויים להשתתף כ-560,000 ילדים מכל רחבי הארץ ובכל המגזרים.
במהלך ימי הפעילות החינוכית ייהנו הילדים מפעילויות של תרבות, למידה והעשרה, “חשיפה והתנסות חוויתית בתחומים כמו אמנות, ספורט וחינוך סביבתי”. “משחקי חברה, פעילויות בנושא החג ועונות השנה”. “קריאה להנאה – במסגרת התכנית יתקיימו פעילויות חווייתיות סביב נושא הקריאה”.
תכנית “בתי הספר של החגים” גובשה על ידי שר החינוך, נפתלי בנט, על רקע המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות. התכנית “בתי הספר של החגים” מעניקה פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים ונותנת מענה חינוכי ואיכותי לפוטנציאל של כמיליון תלמידים. זאת ועוד היא חוסכת למשפחה כ- 1,000 ₪ בשנה. זוהי בשורה גדולה וחשובה עבור ציבור ההורים.
שעות הפעילות:
- בית ספר: 8:00-13:00.
- גן ילדים: 7:30-13:00.
השתתפות הורים ליום פעילות:
- אשכולות למ”ס 1 עד 4: ללא תשלום.
- אשכולות למ”ס 5 עד 7: 20 שקלים ליום פעילות.
- אשכולות למ”ס 8 עד 10: 30 שקלים ליום פעילות.
עלות התכנית:
- עלות כוללת ליום הפעלה: כ-40 מיליון שקל.
- עלות כוללת עבור 10 ימי פעילות: כ-400 מיליון שקל.
הצוות החינוכי שייתן מענה בימי החופשה:
- גני ילדים: גננת וסייעת בכל קבוצה, או מדריכה וסייעת.
- בתי ספר: מורה בכל קבוצה, או שני מדריכים, ובכל בית ספר יימצא רכז בית ספרי.
המענה החינוכי בימי החופשה יכלול:
- צוותי חינוך מקצועיים, בהתאם לגיל התלמידים.
- מוסדות החינוך יאובטחו כמקובל במהלך שנת הלימודים.
- יינתן תקציב העשרה עבור חוגים, מופעי תרבות, חומרי יצירה, ציוד מתכלה וכיוצא באלה.
מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “משרד החינוך משלים את המעטפת הרחבה שהוא מעניק לתלמידים בשעות הפנאי. לאחר שתכנית “בתי הספר של החגים” נחלה הצלחה גדולה בפסח, אנחנו נערכים להמשיך אותה גם בחנוכה. בימים הקרובים הילדים בגנים ובבתי הספר יגיעו אל מוסדות החינוך וייהנו מפעילות חינוכית עשירה, מהנה ואיכותית. למעשה, “בתי הספר של החגים” מצטרפת למערך שלם של תכניות שהמשרד מוביל במהלך השנים האחרונות להעמקת התוכן החינוכי של התלמידים בשעות הפנאי; הצהרונים, תנועות נוער, ארגוני נוער ו”בתי הספר של החופש הגדול” מהווים היום תשתית ענפה להעשרת הידע של התלמידים, ושדה חינוכי חשוב לפיתוח של מיומנויות רבות, בהן שותפות, למידה עצמית ויצירתיות. אין ספק שלאלה יש תרומה חשובה בפיתוח דמותו של בוגר מערכת החינוך במאה ה- 21′”.