המונים בהופעת ענק בחומש המתחדשת

המונים בהופעת ענק בחומש המתחדשת

המוני מבלים הגיעו להופעת ענק של הזמר ביני לנדאו שהתקיימה בחומש המתחדשת סמוך לבריכת המים המיתולוגית. יוסי דגן ראש מועצת שומרון: “חזרנו הביתה לחומש – נחזור גם לשא-נור וגוש קטיף”

ניצחון למאבק, כמעט 20 שנה לאחר הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון, המוני בני אדם הגיעו להודות ולציין את החזרה לחומש בהופעת ענק של הזמר ביני לנדאו שהתקיימה כחלק מפעילויות התרבות של אגף ישובים ומתנ”ס במועצה האזורית שומרון. הזמר ביני לנדאו אמר בהופעה: “ערב תשובה זה לא רק תשובה על המעשים שלנו, זה גם התשובה על הארץ הזאת. לשוב חזרה לארץ הקדושה הזאת”.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן נשא דברים לפני ההופעה ואמר: “אחרי כמעט 20 שנה היהודים חזרנו הביתה. לפני פחות מ-20 שנה הספידו לא רק את ההתיישבות בצפון השומרון אלא הספידו את ההתיישבות בכל יהודה ושומרון ובעיקר הספידו את היכולת שלכם לבנות את ארץ ישראל. ישיבת חומש וההתיישבות המתחדשת כאן הם ההוכחה שאמונה יכולה לתקן. אנחנו רואים, בטח אחרי השביעי לעשירי, שהדבקות בארץ ישראל יכולה להרים עם, יכולה לבנות עם. חזרנו לחומש, נחזור לשא-נור גנים כדים ולבסוף גם לגוש קטיף!”

לנדאו הקדיש את שירו “משכן” לזכרו של לוחם צה”ל סמ”ר נריה בלטה, משבי שומרון, לוחם בסיירת גבעתי, שנפל בקרב בדרום רצועת עזה: “אני רוצה לשיר את השיר לזכרו של נריה בלטה הי”ד, נשמתו עדן. קיבלתי סרטון שהוא שר את השיר הזה מדהים. יושב על כסא נדנדה. נשמתך עדן, נריה”.

לנדאו איחל בסוף ההופעה: “שנזכה לשנת טובה ומתוקה, ונצחון גדול, שנזכה לנחמות אדירות, ולגאולה שלמה ברחמים”.

שמואל וונדי מנכ”ל ישיבת חומש אמר: “אין מתאים יותר מעשרת ימי תשובה לראות את ההמונים שבאים ברגליים לחומש, המקום שמייצג את תיקון חטא הגירוש. חומש זה רק ההתחלה, בעזרת ה’ עוד נשוב לשאר הישובים”.

היישוב חומש נעקר בגירוש ב-2005. מאז במשך עשרות שנים פעל ראש מועצת שומרון, מגורש משא-נור בעצמו, יחד עם ראשי חומש תחילה, מגורשי חומש ושא-נור וישיבת חומש לחזרה למקום.

לפני כשנה וחצי המאבק נחל הצלחה, בוטל חוק ההתנתקות בצפון השומרון, ומאז החל תהליך ההסדרה של היישוב חומש.

Uncategorized