אשת החינוך ענת משור מהר ברכה עומדת מאחורי מיזם ‘Edvise’ – מערכת ‘לומדת’ המייצרת מפה תפקודית של קשיי התלמיד ובעקבותיה – תכנית התערבות מדויקת להפעלה בכיתה. המערכת נועדה להוות כלי עבור צוותי הוראה למתן מענה מיידי להתמודדות עם קשיי התלמידים. כעת תזכה המערכת לתמיכה במסגרת – ‘Edstart החממה לטיפוח מורים יזמים במשרד החינוך
משרד החינוך מציג 13 מיזמי היי-טק חינוכיים שגובשו במסגרת מיזם ייחודי ‘Edstart’ כחלק מהתכנית המערכתית שלו לקידום חדשנות טכנולוגית בקרב אנשי חינוך. ‘Edstart’. היא חממה טכנולוגית חדשנית הפועלת לאיתורם של מיזמים טכנולוגיים חינוכיים פורצי דרך. התכנית פועלת בשיתוף ‘ישראל דיגיטלית’ במשרד לשוויון חברתי, עמותת ‘תעשיידע’ ו’האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות’ (IATI).
במסגרת התכנית אנשי חינוך יזמים (מורים, יועצים, מנהלים, אנשי מחלקת חינוך, אנשי מטה) שמחזיקים בפיתוח חינוכי- טכנולוגי בעל פוטנציאל להיות פורץ דרך ומחולל שינוי בבית הספר ו/או ברשות המקומית ו/או בקהילה יזכו בחבילת כלים רחבה ומותאמת אישית הכוללת; ליווי של מנטורים בכירים מתעשיית ההיי-טק, תמיכה של צוות מקצועי (מהנדס תוכנה/גרפיקאי/מנתח מערכות ועוד), סדנאות מקצועיות בשיתוף גורמי חינוך מובילים ומסגרת קהילתית תומכת.
אחד ממייזמי ההיי טק שזוכים לתמיכה הינו Edvise אותו פיתחה ענת אשור, מחוז מרכז המדריכה, בנחלת צבי בנות , אלון מורה ובתלמוד תורה בן פורת יוסף שביצהר. נשואה ליזהר, אמא ל 6 ילדים, גרה בהר ברכה בשומרון. מורת שילוב עם למעלה מ 20 שנות ניסיון. רכזת ומדריכת שילוב, מאבחנת דידקטית מוסמכת, מדריכה ומייעצת להורים ולצוותי הוראה.
Edvise הינו ממשק יחודי שתפקידו לשפר את המענה והליווי של הצוות החינוכי בבית הספר הרגיל לתלמידים בעלי קשיים. הזנה של נתונים לפרופיל האישי של התלמיד מאפשרת ריכוז נתונים לצורך שיתוף ועדכון הצוות החינוכי לאורך שנת הלימודים ובסיס נתונים רחב לגיבוש תוכנית התערבות. התוכנית נתמכת בממשק אינטרנטי עם מאפיינים של מערכת לומדת. הטמעה של הממשק תתרום לדיוק הטיפולי במערכת החינוך הרגילה ותמנע נשירה של תלמידים בעלי קשיים.
ייחודיותה של התכנית טמונה בחבילת הליווי הייעודית שנתפרה לה ונועדה לקדם יזמות הצומחת מהשטח ונשענת על ניסיונם המוצק של אנשי חינוך הפועלים יום יום בשדה החינוכי. שנית, היא פועלת בשיתוף הגורמים המקצועיים בתעשיית ההיי-טק ומתוך המשרד הנחשפים ליוזמות לאורך התהליך היזמי ונותנים את המשוב המקצועי שלהם מנקודת מבט מערכתית רחבה. שלישית, התכנית מספקת בסופו של יום פתרונות חינוכיים מתקדמים שיכולים להיות מוטמעים בחזרה בתוך המערכת לטובתם של כלל התלמידים והחברה האזרחית כולה.
ד”ר עופר רימון, סמנכ”ל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע של משרד החינוך ציין שהרעיון של חדשנות טכנולוגית שצומחת מהשטח מאפשרת למשרד לתת מקום לפתרונות העונים לצורך משמעותי ונותנים ערך לקידום הלמידה וההוראה וגם לחיזוק תרבות מדינת ההזנק ( הסטארט-אפ ניישן) בקרב אנשי החינוך והתלמידים. ד”ר רימון ציין שבמחזור השני של תכנית EdStart אנו כבר רואים זאת הלכה למעשה ובכוונתו להמשיך ולתמוך בתכנית, כך שמרבית מן הפיתוחים אשר קיבלו תמיכה מהמשרד יוטמעו בקנה מידה לאומי ויונגשו למערכת החינוך ללא עלות.
מנכ”ל משרד החינוך, שמואל אבואב: “המשרד מקדם מודל חינוכי חדש, מודל שמותאם לחינוך במאה ה-21, ובכלל זה מפתח שיטות הוראה חדשות ויצירתיות. הוראה במאה ה-21 היא הוראה רב מימדית שכוללת ידע, מיומנויות וערכים, והיא מזמנת פרקטיקות הוראה סביב צירים אלה, פרקטיקות שמשתקפות היטב בתכנית היישומים הטכנולוגיים Edstart. אנו ממשיכים ומפתחים שיטות הוראה חדשות, שיטות שאינן רק הוראה פורנטלית אלא למידה עצמאית, בקבוצות ולמידה באופן חוויתי”.